Οικονομικό όφελος 67% έχουν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που επιλέγουν ως καύσιμο για το όχημά τους το φυσικό αέριο έναντι της βενζίνης. Το όφελος από τη χρήση φυσικού αερίου διαμορφώνεται στο 59% έναντι του ντίζελ και στο 31% έναντι του υγραερίου κίνησης. Όπως μεταδίδουν “Τα Νέα”, η ΔΕΠΑ γνωστοποίησε την πρόθεσή της να δημιουργήσει πανελλαδικό δίκτυο πρατηρίων για τα ΙΧ που “καίνε” φυσικό αέριο.
Συγκεκριμένα, η ΔΕΠΑ ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη η εγκατάσταση αντλιών τροφοδοσίας συμπιεσμένου φυσικού αερίου (Compressed Natural Gas ή εν συντομία CNG) στις μεγάλες πόλεις του εθνικού οδικού άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, Λάρισας και Βόλου.
Έτσι, το αμέσως επόμενο διάστημα η ΔΕΠΑ προχωρά στη δημιουργία σταθμού ανεφοδιασμού οχημάτων με συμπιεσμένο φυσικό αέριο στη Θεσσαλονίκη, (επί της Λεωφόρου Γεωργικής Σχολής), καθώς και σε δύο άλλα πρατήρια στην Αθήνα, ένα στην Κηφισιά και ένα στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Στόχος της είναι τα οκτώ πρατήρια έως τα τέλη του έτους, ενώ για το 2014 έχει προγραμματιστεί η υλοποίηση ακόμα 4-6 πρατηρίων. Τα τελευταία χρόνια, η ΔΕΠΑ τροφοδοτεί με συμπιεσμένο αέριο περισσότερα από 600 λεωφορεία ΟΣΥ (πρώην ΕΘΕΛ) και 102 απορριμματοφόρα δήμων. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω δύο σταθμών ανεφοδιασμού που διαθέτει η εταιρεία στην Αττική, στις περιοχές της Ανθούσας και των Άνω Λιοσίων. Η δυναμικότητα και των δύο σταθμών ανέρχεται στα 5.000 κυβικά μέτρα/ώρα (Nm3/h), κατατάσσοντάς τους ανάμεσα στους μεγαλύτερους στην Ευρώπη.
Από τον Σεπτέμβριο του 2010, ο σταθμός της Ανθούσας λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως και ως πρατήριο λιανικής πώλησης για τον ανεφοδιασμό οχημάτων επαγγελματικής και ιδιωτικής χρήσης με κινητήρα φυσικού αερίου ή διπλού καυσίμου.
—Το κόστος
Το φυσικό αέριο κίνησης πωλείται σε κιλά με το ένα κιλό να μεταφράζεται σε όγκο 1,77 λίτρων.
Σύμφωνα λοιπόν με την ιστοσελίδα της ΔΕΠΑ (http://www.depa.gr/) ένα κιλό φυσικό αέριο κοστίζει σήμερα0,976 ευρώ (μαζί με το ΦΠΑ).
Το εν λόγω κόστος μεταφράζεται σε 0,55 Ευρώ/λίτρο την ώρα που η τιμή της αμόλυβδης κυμαίνεται στο1,65 Ευρώ/λίτρο, του πετρελαίου κίνησης στα 1,36 Ευρώ/λίτρο και του δημοφιλούς υγραερίου στα 0,80 Ευρώ/λίτρο.
Το κόστος μετατροπής κυμαίνεται κατά μέσο όρο στα 2000 Ευρώ, ενώ η επιλογή του καυσίμου γίνεται με τη χρήση ενός κομβίου στην καμπίνα του οδηγού όπως με το υγραέριο. Τα παραπάνω στοιχεία έχουν το ενδιαφέρον τους μετά και την εξαγγελία της Η χρήση φυσικού αερίου στις μεταφορές είναι καινούργια στην Ελλάδα. Το αέριο χρησιμοποιείται μόνο στα λεωφορεία και στα απορριμματοφόρα.
[Πηγή econews.gr]